July 25, 2009

Perjuangan PR semakin mantab

Makin sehari semakin bertambah mantab perjuangan PR untuk menawan kubu BN yang sudah semakin lemah.

Setiap hari kerajaan BN telah menimbulkan isu2 yang membuat kemarahan rakyat. Dulu isu petrol, sekarang timbul pula isu kenaikan tarif tenaga letrik.

Jika kerajaan BN laksanakan tarif baru ini, pasti akan mendatangkan terlalu banyak kesusahan kepada rakyat yang sememangnya sudah banyak yang susah.

Seperti kenaikian Petrol juga, kenaik kan tarif letrik akan menaikan kos sara-hidup rakyat. Pengguna domestik lah yang pertama menanggung kesusahan. Kilang2 industir tidak terjejas, kerana mereka dengan mudah menaik kan harga barangan yang mereka keluarkan, rakyat juga yang terpaksa tanggung nya.

Ini akan sama berlaku seperti kenaikan petrol, semua barang yang dimakan, digunakan dan semua perkhidmatan akan naik kosnya. Rakyat yang terpaksa menderita tanggun nya.

Bebanan yang ada sekarang pun sukar ditanggung apakan pula bila tarif letrik dinaikan. Alasan menaikkan tarif letrik yang diumumkan kerajaan sama sekali tidak logik. Negara kita adalah salahsatu buah negra yang terkaya dengan segala hasil dibumi dan diatas bumi, selain dari itu kita juga tergulun kepada negara perindustrian, jadi mengapa kita boleh jadi susah.

Rakyat harus sedar perkara ini berlaku kerana kerajaan yang memerintah hari ini tidak tahu mengurus pentadbiran keewangan negara.

Hasil banyak tetapi rakyat susah.

Pada PRU13 nanti kita harus bersatu untuk menukar kerajaan kepada pemerintah baru yang lebih bijak mengurus hasil negara.

"PAKATAN RAKYAT UNTUK KESENANGAN RAKYAT"

No comments:

Post a Comment

, ,