April 16, 2009

N12 - PENANTI


Gula-gula BN


Jumlah Pengundi: 15,421
Peratusan Kaum: M: 72.51% C: 24.32% I: 2.43 % L: 0.57%
1. Mohamad Fairus Khairudin (PKR) (7,346)
2. Datuk Abdul Jalil Abdul Majid (BN) (5,127)
Majoriti: 2,219
Jumlah undi: 12,657
Peratus mengundi: 82.08%
Undi rosak: 184
Penyandang: Datuk Abdul Jalil Abdul Majid (BN) (Majoriti: 667 undi)


Jika PRK diadakan di N12 Penanti, Pakatan Rakyat tidak akan menghadapi apa2 masalah.
Keadaan di N12 - Penanti tidak boleh disamakan dengan B.Gantang berkenaan isu 'sembah derhaka'. Di P.Pinang tidak timbul isu 'sembah derhaka'. Kalau ada pun cuma sedikit sahaja.

Beza pengundi melayu di Penanti dan B.Gantang tidak banyak berbeza, cuma lebih 9.03% sahaja. Undi bukan melayu sudah tetap ada 26.75%. Untuk menang Pakatan Rakyat cuma perlukan 24.10% undi melayu sahaja. Jika penyokong PAS ada 15% dan PKR 10%(melayu) ini sudah cukup untuk memenangkan Pakatan Rakyat.

Analisis anggaran: -
Melayu(PAS-20%)------20%
Melayu(PKR-10%)------10%
Bukan Melayu-----------25%

Dengan ini Pakatan Rakyat sudah menjamin dapat - 55% undi.


17 comments:

  1. kita pastikan duit deposit calon BN hilang atau undi dikurangkan dari PRU12

    ReplyDelete
  2. Bro Nala, saya cadangkan bro menyertai MIC dan dalam mic tersebut bro perjuangkan hak hak kaum india. Tunjukan bukti "bersama mu tv3" kepada pemimpin BN bukan pemimpin MIC sekarang. Sekarang geng geng bro hanya dapat kemenangan pilihanraya sahaja tetapi "bersama mu tv3" masih maintain lagi walaupun kerajaan negeri telah bertukar tangan kepada PR selepas mac 2008. Namun apa yang dapat? nak nak sekarang ni BN dah ambil balik kerajaan negeri. DSAI tak boleh lakukan apa apa kepada kaum india kalau beliau menang pun. DSAI ni memang pandai bercakap dan berhujah dan pandai mencipta memek muka simpati.
    Kalau sekarang bro menyertai MIC dan berjumpa sendiri dengan MB atau pemimpin BN negeri,, mudah-mudahan bro akan jadi ketua lagi dikawasan bro tu.

    Kita berkhidmat untuk rakyat dan negara. DSAI hanyalah inginkan sokongan kaum sahaja... percayalah pada BN. BN tidak pernah mengianaya kaum india, yang merosakan hanya sammy vellu sahaja.

    sekian.

    ReplyDelete
  3. MIC itu S Vellu, S Vellu itu MIC.
    Lebih 50 tahun MIC telah bodohkan kaum India. Sekarang kita sudah ada pilihan baru - Pakatan Rakyat.

    Nasib kaum india hanya akan terbela dibawah Pakatan Rakyat. Hak sama rata hanya terdapat dalam Pakatan Rakyat.

    Dulu kita bernaung di bawah MIC @ UMNO = BN, Sekarang kita bernaung di bawah PKR @ PAS @ DAP = PR.

    Ternyata pemimpin2 PAS lebih bersih, amanah dan jujur.

    ReplyDelete
  4. Nasib kaum india hanya akan terbela dibawah Pakatan Rakyat. Hak sama rata hanya terdapat dalam Pakatan Rakyat.<=hahaha!! Hg ni macam YB plak. ada bukti ka??

    Ternyata pemimpin2 PAS lebih bersih, amanah dan jujur.<= dan hanya kadang2 menipu dan kadang2 mengeluarkan fatwa sendiri untuk meraih undi..kan??

    ReplyDelete
  5. Nalapambu,

    Ape daaa~

    Ko suh aku jgn sibuk urusan 'rumahtangga' org len tp awat ko plak dok sibuk masuk urusan UMNO??
    Ape kes..??

    Kami ada idea bagaimana mahu pulihkan UMNO tp sebelum UMNO dipulihkan, baik aku pulihkan ko dlu.

    Sian la ko ni. Dulunya ko penyokong UMNO ye tp skg dah sokong PAS. Agaknya ko blah dari UMNO mst tak dapat projek kan?

    Sian². Makan hati ye..

    Ape² pun selamat berblog.

    ReplyDelete
  6. BRO PAMBU TAU TAK KENAPA DI MALAYSIA INI RAMAI LAWYER DARI KALANGAN INDIA DAN SINGH...

    SEBAB MEREKA JENIS MANUSIA YANG LIDAH BERCABANG. DI HADAPAN KITA BERKATA BAIK TETAPI DI BELAKANG MEREKALAH TIKAM..

    LAWYER MANUSIA YANG MEMUTARBELIT FAKTA DAN AKAN PUTAR SELAGI KEUNTUNGAN ITU AKAN MEMBERI KEBAHAGIAAN KEPADA MEREKA.

    JANGAN SIBUK HAL ORANG LAIN YER..

    NALAPAMBU SIBUK HAL KITA ADALAH ADIL UNTUK KITA SIBUK HAL DIA..

    TAK BEGITU NALAPAMBU..BERCAKAP MUNGGUNAKAN OTAK BUKAN MENGGUNAKAN PERASAAN..

    SEBAB ITU HADI AWANG MENGATAKAN AHLINYA KURANG MEMBACA KERANA MASIH ADA AHLI YANG SEPERTI ANDA..

    SAMY VELLU PERLU DITURUNKAN DARI TAKHTA..MUNGKIN SUDAH MENJADI TRADISI PRESIDEN MIC AKAN SAMPAI MATI DISITU..

    KESIAN NASIB ORANG INDIA. MEREKA MENJERIT-JERIT DIMANA-MANA BN ATAU PAKATAN LANGSUNG TIDAK PEDULIKAN MEREKA CUMA MAHU GUNAKAN MEREKA..

    KESIAN NASIB ORANG INDIA..

    ReplyDelete
  7. NIE BLOG BANYAK BODOH PUNYA ANALISA,TARAK BOLEH PAKAI LANGSUNG,MANA DAPAT FAKTA NIE...LU JANGAN SIBUK URUSAN PARTI LAIN,JAGA ITU DALAM KAIN KU SENDIRI........

    ReplyDelete
  8. APE PUN SY BG SALAM SEJAHTERA DLU LE KT SEDARE ULOR. BK APE. TAKUT MEN PAGUT SEMBARANGAN LAK KEHKEHKEH. ERR SEDARE DPT DR MANE NOMBOR2 TU?..DR A'NU'WAR KEEE??..ERR SEDARE DH CHEK SATU2 KETAS UNDI TU KEEE? SEDARE LEY KENAL KE KETAS UNDI MELAYU?..KETAS UNDI CINE?..KETAS UNDI INDIA?..KEHKEHKEH..KIRE RAJIN BANGAT SEDARE ULOR NIH?..ISHH..

    APE PUN TAHNIAH LEE SB SEDARE WLUPN X BERTANGAN ATAU BERKAKI TP MASIH BLH MENGIRE DGN EKOR SSSSSSSS HUHUHU...ARIBA2 ANGERE2 YEHAAAAAAAA!!! YEHAAAA!!!...JGN MARA HAAAA

    ReplyDelete
  9. AJK PKR Putrajaya ada di sini
    http://jamilismail.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. jangan sampai keling dihantar ke india dan cina dihantar ke china semula dah la yer....walaupun kau lahir di malaysia.. tapi sejarah tetap sejarah atau tawarikh dan bukan terawikh....

    ReplyDelete
  11. Sdr 'add' jangan terlampau menunjuk kan kebodohan anda.

    Kuasa dari mana yang dapat memboleh kan kaum cina dan india ini boleh di halau keluar?

    Mereka semua warganegara Malaysia yang sah di sisi undang2.

    Sedangkan pendatang haram indon, dan bangla itu pun kerajaan kita tak mampu dan halau.

    ReplyDelete
  12. Fuyoo..

    Ada logo ular tedung.. Dei aney jangan main sama itu ular.. banyak jahat punya ular tu..satu kali kasi patuk 2 kali kasi mati !

    Tapi saya punya datuk punya datuk sudah kasi tahu, kalau jumpa itu ular, jangan pukul dulu, tapi pukul sama itu 'keling; dulu. Aney tahu apa itu 'keling' ker? Di Penang ada Masjid Kapitan Keling, Melaka ada Tanjung Keling .. itu kelinglah.

    Wak labu cakap memang betul, tapi itu Indon dan Bengla memang kita tak mahu halau pasal wak labu dan anak cucu tak sanggup cuci jamban dan bancuh simen.

    Orang Indon itu pun pandai juga, satu masa dulu di Negara mereka, dia tak payah hantar orang Cina balik negeri, tapi itu cina sendiri lari lintang pukang !!! Orang Melayu tak tahu buat atau tak mahu buat?? sendiri mau fikir.

    Sama ini Mr Nala, baguslah kalau aney ada perciya sama itu PAS atau DAP, tapi sama itu orang mata lebam punya, mau jaga jaga sikit, nanti dia main awak punya belakng, jangan salah ingat saya cakap dia mau liwat sama lu, bukan itu macam, dia tak mahu sama aney, dia mahu sama tamby sahaja. Main belakang sama Aney maksudnya dia kaki kelentong, tipu punya orang. Dulu dia perintah punya jam, dia pun sapu juga, tanya sama itu Nalla dulu judi punya orang. Dia punya kroni sampai sekarang pun banyak kaya.. Itu kereta No MR 101 pun kira kroni lah. Itu KJ pun dia punya kroni bukan KJ Umno tapi KJ PAS.

    Kesian itu bersama mu punya orang, dulu kicik punya jam tadak pegi itu sekolah, apa macam mau kaya. Kalau pandai punya orang mesti boleh jadi macam Ananda Krisnan atau Tony Fernandez.. India punya negeri lagi banyak itu 'bersama mu TV' punya orang.

    ReplyDelete
  13. Ngeh Ngeh Ngeh....May 2, 2009 at 2:11 PM

    Lu olang india talak perlu mau bg apa2 lo.. lu punya bilangan mnyk kecik lo.. so, wa kasi tanah kat perak kt kaum wa sj la. Wa mau jd ini legara malaysia mcm singapula. wa mau bngsa wa sj maju maa.. Lu olg pnya tugas undi wa sj. Lg 1, lu jgn undi itu BN ok. Sibab meleka, lu olg blh lg buat sikolah tamil. wa mnyk talak phm. wa mnyk pening. kalau wa, wa mesti talak bg punya lo. manyak buang duit. baik wa bkk sikolah cina manyak2. Ok2. Wa ala meeting bwh pokok. Lu jg diri ok. fikir baik2 ok. jgn patuk2 olang.

    ReplyDelete
  14. Kau akan di B&&&H esok...

    ReplyDelete
  15. thanks 4 info about perak..
    sekarang kita tak kira apa parti yg penting nasib rakyat diperjuangkan.. Saya harap bro nala teruskan komen blog saya, dan saya akan sentiasa menilai tulisan bro.. Walaupun mungkin pendapat kita tak sama, perpaduan sesama kita perlu dijaga..Saya harap bro nala berfikiran terbuka, YG penting kita sama2 hidup aman

    ReplyDelete
  16. baguslah kalau dah yakin. tapi semuanya tetap ditangan tuhan. Kalau dah ditakdirkan bn menang pula, janganlah anda semua meroyan lagi.

    ReplyDelete
  17. respon YB...

    YB klu BN menang sat gi, timbu la ar isu lama...PENGUNDI HANTU...hahahaha
    kalau depa menang takde lak hantu...hantu punye perangai...

    ReplyDelete

, ,