April 02, 2009

UMNO Vs PAS


Semangat PAS yang padu --------UMNO semakin mereput

Pada PRU12 yang lepas kerajaan BN/UMNO di kira sudah tumbang di Semenanjung Malaysia. BN/UMNO bernasib baik kerana rakyat di Sabah dan Sarawak masih tidak sedar dan kurang mendapat melihat dunia luar yang sedang berkemajuan.

Di Semenanjung Malaysia, hampir semua kaum cina telah sokong DAP, kaum india pula ada yang sokong DAP, PAS dan PKR. Parti2 ini bergabung - menjadikan sebuah parti yang di namakan Pakatan Rakyat.

Bagi kaum cina dan india, PAS telah mengantikan kepada UMNO. PAS telah membuktikan ketelusan dan keadilan nya semasa memerintah di Perak. Tidak ada pemimpin PAS yang terlibat dengan perkara buruk.

Parti Pakatan Rakyat akan mengantikan Barisan Nasional pada PRU13 nanti. Ini kerana sokongan rakyat dari Sabah dan Sarawak sudah mula mengembang.

Tetapi makin sehari rakyat diSabah dan Sarawak sudah mula pandai dan faham tentang politik yang telah memberi penerangan dari Pakatan Rakyat di sana. Jika mereka sudah sedar dan bijak berpolitik, maka sokongan mereka tetap pada Pakatan Rakyat.

MELAYU, CINA, INDIA DAN PERIBUMI SABAH DAN SARAWAK BERSATU MEMBENTUK KERAJAAN BARU.

No comments:

Post a Comment

, ,