April 15, 2009

SELAMAT TINGGAL BN



Selama lebih 50 tahun UMNO berkuasa memerintah dengan pertolongan kaum cina dan india. Kini sudah sampai masanya UMNO terpaksa di tolak kerana sikap pemimpni2 UMNO yang tamak gila kuasa dan terlalu rasuah.

Sekarang kami mahukan perubahan. Hanya PAS sahaja yang lebih nampak bersih dan jujur memerintah. Kami akan terus memberi sokongan yang padu terhadap PAS.

7 comments:

  1. 50 tahun telah berlalu - kalau pokok getah sudah 2 kali tanam semula!

    ReplyDelete
  2. menjelang PRU ke-13, PKR akan dikuburkan setelah Anwar Ibrahim dihumban kedalam penjara.

    Percayalah orang Cina dan India akan kembali menyokong BN setelah mereka melihat PKR dah berkubur dan orang melayu pada masa itu kembali menyokong BN.

    Mereka akan menyokong BN bila mereka merasa tergugat.

    PAS bukan tak bagus. PAS adalah parti yang bagus. Lihatlah Kelantan dah hampir 20 tahun memerintah, bangunan lebih 10 tingkat pun aku tak pernah nampak. PAS bagus dalam mentadbir. Anak Kelantan pun banyak yang ke luar negeri cari makan tempat lain sebab tempat sendiri susah.

    Kenapa orang Cina dan India tak pakat-pakat pindah ke Kelantan dan Kedah ketika PAS memerintah.? Di Kota Bahru kan ramai orang Melayu yang buat bisnes kat situ.

    BN/UMNO banyak juga buat kesilapan. Semasa Pak Lah, lagilah bertimbun silap yang dibuat tapi aku tetap dapat makan di bumi bertuah ini.

    Aku cuba bayangkan jika satu hari ini negara ini jadi republik, Lim Kit Siang jadi timb.presiden..anak-anak melayu yang dok dipenjara mesti teraniaya..

    Mungkin penjara dijaga oleh orang bukan islam, makan orang bukan islam buatkan masa tuh lagi kuat semangat perkuamannya kerana mereka akan melepaskan dendam kat anak-anak melayu ketika itu..seperti mana singapura..


    1965, orang Melayu seronok nak sokong Lee Kuan Yew pisah dari Malaysia kerana merasakan Singapura mampu beri kehidupan yang lebih bermakna tapi sekarang lihatlah orang Melayu Singapura. Istana Kg Gelam jadi bahan sejarah sahaja. Apa oun tara.?

    nak menyokong tak salah tetapi jangan membabi buta. Orang melayu cuma ada kuasa politik. jika kuasa politik terlepas ke bangsa lain..aku, anak cucu aku pun tak tahu jadi apa.

    BN/UMNO banyak kesilapan tapi parti ini yang ada pengalaman mentadbir. PAS jaga Perak pun dah macam-macam bende yang buat orang marah. Kelantan dah hampir 20 tahun perintah pun tak maju juga...

    ReplyDelete
  3. DSAI BUKAN fakta utama sokongan kaum cina dan india terhadap Pakatan Rakyat, Barang siapa pun boleh memimpin Pakatan Rakyat jika DSAI tiada.

    Sokongan kami terhadap PR akan tetap berterusan sehingga BN tumbang.

    Kelantan nampak mundur kerana sekatan zalim dari kerajaan BN. Walaupun rakyat Kelantan sama bayar cukai, tetapi kerajaan BN tetap pinggirkan Kelantan.

    Rakyat kelantan keluar cari makan bukan kerana Kelantan susah, ini kerana orang Kelantan BIJAK cari peluang untuk kaya dengan TIDAK mengharaf bantuan dari kerajaan BN yang zalim.

    Sebagai contoh, di bandar Teluk Intan, lebih 100 tahun orang melayu tertipu oleh peniaga kedai emas kerana di monopoly oleh peniaga cina.

    Dengan kedatangan orang Kelantan ke bandar Teluk Intan berniaga emas dan buka kedai emas, orang melayu Teluk Intan sudah terselamat dari penipuan.

    Fikiran anda terlalu jumud kerana dikongkong oleh pemikiran UMNO.

    BN/UMNO sudah sampai ketahap keburukan yang amat parah.

    Mula2 salahkan TDM, undurkan TDM dan tabalkan DSAAB. BN/UMNO masih tidak berubah makin bertambah parah, undurkan DSAAB ganti dengan DSNTR, pun BN/UMNO tidak juga berubah. 5 PRK diadakan, BN/UMNO cuma menang 1 sahaja, itu pun di negeri perintan BN yang sangat mundur.

    ReplyDelete
  4. wak labu
    "Sebagai contoh, di bandar Teluk Intan, lebih 100 tahun orang melayu tertipu oleh peniaga kedai emas kerana di monopoly oleh peniaga cina."


    dap tu bukan cina ke?

    ReplyDelete
  5. Wak Labu,

    Saya hormati pandangan anda. Tapi saudara kelihatan sgt bodoh dan tidak matang. memanggil bangsa sendiri jumud?walaupun saya sendiri menyokong BN, tapi saya tidak pernah menggelar bangsa saya jumud dan sbgnya.


    Kelantan nampak mundur kerana sekatan zalim dari kerajaan BN. Walaupun rakyat Kelantan sama bayar cukai, tetapi kerajaan BN tetap pinggirkan Kelantan<= BUKTI ADA KA??ONE IS NOT GUILTY UNTIL ITS PROVEN GUILTY.saudara ingat yang bayar cukai tu orang pas ka??kompem tahap pemikiran kelas
    ketiga.

    Rakyat kelantan keluar cari makan bukan kerana Kelantan susah, ini kerana orang Kelantan BIJAK cari peluang untuk kaya dengan TIDAK mengharaf bantuan dari kerajaan BN yang zalim.<=ZALIM??BIJAK??ATAU MEMANG TAKDE KEJA??KALAU BIJAK UTILIZE LA RESOURCES YG ADA KAT KELANTAN. CAM PROJEK POKOK DEPU.TAK PERLU KELUAR.DAH BOLE KLUAR DOK JADI SAMSENG PLAK PUDU.HAIHHH..

    TAPI SERIOUSLY, SAUDARA TAK LAYAK JADI BLOGGER. BERLATIH DULU SUPAYA HANDAL.PENGISIAN LEMAH.BYKKAN MEMBACA. JGN SYOK SENDIRI.

    ReplyDelete
  6. Biarlah kamu menang dengan menggunakan fitnah dan tipu muslihat. Insyaallah kebenaran akan menang jua.

    Negeri pakatan akan tumbang bersama sama kebatilan yang dibawanya.

    ReplyDelete
  7. 50 tahun kononnya BN perintah tidak adil. Tapi mak bapak dan anda semua hidup juga. malah anda dan keluarga anda semua juga akan dikebumikan ditanah perkuburan yang disediakan oleh kerajaan.

    anda belajar juga disekolah bantuan kerajaan, malah mungkin mak bapak dan saudara mara anda juga bekerja dengan kerajaan.

    sudahlah janganlah mengarut tak tentu pasal. Kalau kerajaan ni kejam, sudah lama negara ini hancur. Kalau betul kerajaan zalim, sudah ramai rakyat tak kira melayu, cina atau india mati dibunuh setiap hari.

    Sejak 1957 sehingga sekarang, cuba anda pengikut pakatan pengganas cakap, berapa ramai yang mati dibunuh oleh kerajaan, berapa ramai saudara mara anda semua yang tidak dapat peluang bersekolah sehingga ke Universiti?

    Dasar melayu tidak tahu diuntung. Memang beginilah perangai sebilangan orang melayu. Sudah banyak mengaut untung hasil kerajaan bagi, sekarang menyalak tak henti henti.

    Aku tak hairan kalau anda semua memaki hamun UMNO kalau sudah sah datuk nenek, mak bapak anda semua tidak hidup dinegara ini sejak baru merdeka. Atau dengan bahasa mudah anda semua pendatang asing dari Indonesia, bangladesh dll.

    Tapi aku memang pelik kerana sejak mak bapak anda semua hidup dibawah pemerintahan kerajaan, anda belajar dan dibantu dengan pelbagai prasarana yang disediakan kerajaan, anda masih boleh memaki hamun orang yang membantu anda semua.

    Dimana letaknya budi bahasa anda semua? Dimana letaknya akal fikiran anda semua?

    Dan orang masih memaki aku selepas ini, memang sudah sah tidak mahu berfikir. Masih lagi nak menegakkan benang yang dah basah.

    Lu pikirlah sendiri !

    ReplyDelete

, ,