May 14, 2009

BN/UMNO semakin terpinggir



Kuasa memerintah BN/UMNO cuma bergantung kepada 'talian hayat' dari rakyat Sabah dan Sarawak. Talian hayat ini makin sehari makin menjadi genting dan mungkin putus sebelum PRU13. Keadaan ini mungkin berlaku kerana kekecohan yang sedang berlaku di Semenanjung Malaysia.

Dalam UMNO kecoh dalam PAU - berlaku rasuah secara terang2, pada pandangan pemimpin itu perkara biasa, tetapi bagi rakyat yang berfikiran waras ianya satu perbuatan terkutuk dan sukar di terima.

Parti MCA kecoh, MIC kecoh, Gerakan kecoh, PPP kecoh dan UMNO lagi kuat kecoh nya. Sebenarnya hampir semua kaum india dan cina sudah tinggalkan BN. Mereka sudah bersatu dalam DAP. Itu sebab pada PRU12 yang lepas calun dari MCA, Gerakan, MIC dan PPP hampir semua nya tewas. Kalau ada yang menang itu pun dengan sokongan undi melayu sahaja - seperti di Gerik, Perak.

Di Semenanjung Malaysia, empat negeri di perintah oleh Pakatan Rakyat. Negeri yang di perintah oleh BN banyak yang kecoh, seperti Perak dan Terengganu. Rakyat dari Sabah dan Sarawak sedang memerhatikan segala kekecohan yang sedang berlaku ini. Bagi mereka yang bijak berfikir, mereka sudah nampak akan kelemahan pemerintah negara. Kerana perkara kecil yang berlaku ini tidak dapat di selesaikan dengan segera.

Di khawatiri lambat laun pada PRU13 nanti mereka boleh berubah arah dan akan menyokong PR pula.

Selepas PRU12 yang menghitam kan BN/UMNO, tidak ada tanda2 BN/UMNO akan pulih dan bertambah segar dan kuat. Kemenangan BN/UMNO di Batang Ai tidak boleh dibanggakan. PKR bertanding buat kali pertama telah mendapat lebih 2000 undi. Sepatutnya PKR hilang wang pertaruhan nya di Batang Ai.

Para penyokong BN/UMNO harus sedar dan jangan pandai cakap besar sahaja - pulihkan BN/UMNO dengan segera sebelum terlambat.

5 comments:

  1. TUNGGU JULAI 2009...

    SELURUH NEGARA AKAN TERSENTAK DENGAN PENDEDAHAN MENGENAI KEGIATAN LIWAT ANWAR LAKNATULLAH...

    BAU SEL-SEL PENJARA SUNGAI BULUH SUDAH DAPAT DIHIDU ANWAR LAKNATULLAH...

    BUBAR DUN PERAK PEMBANGKANG BELUM TENTU BOLEH MENANG MAHUPUN BN JUGA BEGITU.

    PROJEK 16 SEPT DULU TAK PULAK KEDENGARAN NK BUBAR PARLIMEN. SO, SIAPA PUNYA AJARAN? ANWAR LAKNATULLAH...

    SABAR MENUNGGU KES LIWAT ANWAR LAKNAT UNTUK DIDEDAHKAN...

    ANWAR LAKNATULLAH MASIH TERINGAT SAAT-SAAT INDAH LAGI GHAIRAH BERSAMA SAIFUL... HEHEHEHEHEHEHE!

    ReplyDelete
  2. Pakatan Rakyat bukan ada DSAI sahaja untuk memimpin nya.

    Kami masih lagi ada ramai pemimpin yang baik untuk Pakatan rakyat.

    Apa yang pasti BN/UMNO tetapakan mati pada PRU13 nanti.

    ReplyDelete
  3. cukuplah2 2 bergaduh...jgn sampai malaysia tergadai kt bangse lain sudah lah...klu kt china...gaduh sesame diaorng pn...cine gak yg jd PM...kt india pn same...malaysia ni lain....jgn sampai tergadai...jgn smpi jd singapore...org melayu terpinggir....

    ReplyDelete
  4. rajoo petra bapak penyamun kan ada....

    ReplyDelete
  5. racist tol ko ni ek...asyik tembak UMNO..aku tau la UMNO tu parti melayu islam..so what?ko tak puas hati kenapa?klu bukan UMNO la..ko tak wujud da kat sini..ko da kena tendang balik da India da...ko cikgu kn?ala ptt ar sejarah out..sekolah cikgu sekolah rndah penye...apa kata ko gi libary sekolah menengah baca buku sejarah..

    ReplyDelete

, ,