July 09, 2009

BN semakin gelap, PR semakin Cerah


Gambar Hiasan Sahaja{Ceramah PAS}

Harapan untuk BN/UMNO pulih dan diterima rakyat sangat sukar pada masa ini. Perkara ini terjadi kerana sikap buruk pemimpin2 UMNO yang tamak harta dan gila kuasa.

Selama hampir lebih 50 tahun mereka dengan rakus membolot harta negara untuk kaum keluarga mereka sahaja. Jika di pandang dengan mata kasar, semua pemimpin2 ini hidup mewah dan kaya raya.

Kepercayaan rakyat terhadap kerajaan BN/UMNO sudah lupus. UNtuk kembalikan kepercayaan rakyat, pemimpin2 UMNO kena buat perubahan besar.

Pertama, pemimpin2 UMNO kena serak kan balik semua harta negara yang mereka ambil secara rasuah.

Kedua, semua pemimpin2 UMNO kena serahkan rumah banglo dan kereta mewah kepada kerajaan. Mereka harus tinggal di rumah sederhana dan pakai kereta buatan Malaysia sahaja.

Ketiga, semua pemimpin2 UMNO yang didapati bersalah kerana rasuah atau yang dituduh rasuah hendak lah terus dipecat dari parti seumur hidup.

UMNO hanya akan boleh diterima rakyat jika boleh tunaikan semua syarat2 yang diatas ini.

Rakyat sudah disedarkan, kerajaan BN/UMNO yang sangat korupt ini harus di ganti dengan kerajaan PR yang bersih dan telus.

5 comments:

  1. Malas panjang2...Umno akan kalah.

    ReplyDelete
  2. DAP SAGA: BUKAN PAKATAN SEMAKIN HARU..BN SEMAKIN CERIA? KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  3. WEE CHOO KEONG DALAM KEADAAN TERANCAM!!! PIHAK YANG TERLIBAT DALAM KEMATIAN TEOH SETIAUSAHA SULIT ADUN DAP KEMUNGKINAN SEDANG MENYASARKAN SERANGAN TERHADAP YB WANGSA MAJU INI. IANYA BERKAITAN DENGAN PENDEDAHAN WUJUDNYA AKTIVITI JENAYAH TERANCANG DI DALAM ORGANISASI DAP. http://www.gomounited.com/2009/07/gempar-wee-choo-keong-diancam-dengan.html

    ReplyDelete
  4. Di negeri mana di dalam dunia ini bangsa-bangsa yang mendatang diterima baik menjadi warganegaranya beramai-ramai.Beliau menegaskan bahawa hanya negara ini sahaja di dalam dunia ini telah memberi segala kemudahan kepada semua bangsa yang mendatang di sini menjadi warganegaranya.

    Pemimpin-pemimpin Melayu di sini dalam tahun 1957 dahulu memberi segala kemudahan kepada bangsa-bangsa asing di sini menjadi warganegara di sini.

    “Ini amat bodoh sekali kerana adanya lebih ramai bangsa-bangsa asing (khususnya Cina dan India) menjadi rakyat di sini, tentu sukar bagi orang-orang Melayu di sini hendak menguasai bangsa-bangsa lain itu.

    “Jika benar mereka hendak menguasai bangsa-bangsa asing di sini, mereka dengan mudah sahaja berbuat demikian dalam tahun 1957 dahulu dengan tidak memberi kemudahan untuk bangsa-bangsa asing menjadi warganegara.

    Beliau menerangkan bahawa sungguhpun orang-orang Melayu telah bermurah hati menerima baik bangsa-bangsa asing, tetapi sekarang ini mereka itulah (Melayu) golongan bangsa yang termiskin sekali.

    Datuk Sambanthan bertanya: “Siapa yang memiliki bandar-bandar dan gudang-gudang serta ladang-ladang di sini. Adakah gudang-gudang dan ladang-ladang ini dimiliki oleh orang-orang Melayu?” (Berita Harian: 25.6. 19650)

    ReplyDelete
  5. apalah yg nak di banggakan dgn penyokong2 peliwat ni.

    esok diakhirat ko akan ditanya dihadapan allah swt, apa yg ko dah usahakan utk tau kebenaran masa kes anwar taun 98 dan 09....

    taun 98 aku baca sebelah pihak anwar jeee....taun 09 aku tutup mata kepala telinga dan hati ku dan hanya taksub pada anwar sahaja.

    salim

    ReplyDelete

, ,