August 21, 2009

Gugur sebelum Bertempur

Calun DUN P Pasir

UMNO memang 100% tiada harapan di Permatang Pasir. Untuk mengelak kan dari malu mereka telah meletak kan seorang calun yang ada masalah. Perkara ini memang dibuat secara kebetulan.

Perbuatan ini se mata2 untuk menutup malu bahawa UMNO sudah tidak di terima oleh rakyat.

Calun yang akan kalah dan pasti kalah ini akan dijadikan alasan - "UMNO kalah kerana salah pilih calun".

Perbuatan bodoh dari UMNO ini akan menambahkan keburukan parti itu sendiri. Adalah lebih baik dan mulia jika UMNO tarikdiri dan undur secara terhormat dari bertanding. Ini akan selamatkan wang dan masa rakyat.

UMNO sudah jadi terlalu kotor, UMNO sudah tidak ada harapan untuk hidup sampai PRU13 nanti. Pemimpin2 UMNO yang 'korupt' masih lagi ramai yang menerajui UMNO. Selagi masih ada ramai pemimpin UMNO yang 'korupt' ini, UMNO akan mendapat tentangan dari rakyat.

Adalah lebih baik parti itu di bubarkan sahaja, dan masuk Pakatan Rakyat. Ibarat mati dan dilahirkan semula. Gugurkan semua pemimpin2 yang 'korupt' kekalkan yang bersih dan recruit pemimpin2 muda yang bersih, berakhlak dan berpendidikan.

Pakatan Rakyat pasti berkuasa selepas PRU13.

8 comments:

  1. SALAM HURMAT...

    MENYOKONG DAP SAMA SEPERTI MENJADI BONEKA DAP!!!!

    Berdasarkan tinjauan dan maklumat yang diperolehi, pengundi Permatang Pasir tidak mahu lagi menyokong parti yang menjadi boneka kepada DAP. Jika mereka mengundi calon PAS pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir bermakna mereka mengundi DAP. Pemimpin Pas hanya diperguna untuk jadi boneka mereka (DAP) sahaja.

    ReplyDelete
  2. Umno dah kepupusan calon bersih.Perompak pun nak dijadikan wakil rakyat.

    ReplyDelete
  3. helo bro...nak tanya cikit ar...calon pas tu kali ke berapa lak kalah dalam pilihan raya eh...kalau dia kalh kali ni masuk ker 7 kali ar.pas yang salah pilih calon tu...calon bn bukan perompak yer...rankan kongsi dia yang ambil duit tu,biasa lah pembangkang tak ada modal lain tepaksa cri modal nak burukkan org....

    ReplyDelete
  4. Sdr anak Melayu,
    Sekarang PR sudah tidak gentar menghadapi sebarang PRK atau pun PRU.

    Sebagai contoh:-

    Permatang Pasir, PAS sudah ada penyokong tetap dari bukan melayu sebanyak 25%,
    PAS cuma perlu sokongan 20% dari PAS sendiri dan 10% dari PKR yang pasti tidak mustahil boleh dicapai.

    Berbanding dengan UMNO yang mendapat 0% sokongan dari bukan melayu.

    UMNO pasti tumbang di P Pasir.

    ReplyDelete
  5. ini anak melayu kah??Kalah kali ke 7 tu umngok ko lah.Kalah lagi gak kali ni jadilah 7 kali..
    Calon bukan perompak konon.Kawan dia yang curi konon.Hah tu kawan dia Yusri dah bagi penjelasan.Nak tipu apa lagi.Bukan nak peburuk calon,dah dia perompak takkan nak bagi dia rompak harta rakyat kat p.pasir pulak..hehe..mat sembab,zahid,jalil,rohaizat dok menuding jari nyalahkan satu sama lain.Kalah nanti adalah alasannya tersalah pilih calon.

    ReplyDelete
  6. Yusri Isahak, rakankongsi kepada calun Barisan Nasional di Permatang Pasir, Rohaizat Osman dalam firma Saif Ariff dan Rohaizat telah datang dari Pulau Pinang untuk memberi sidang akhbar di Hotel Grand Season, Kuala Lumpur pada pukul 5 petang tadi.

    Dalam kenyataan beliau, Yusri menyatakan penyesalan ke atas pelbagai tomahan telah dilontarkan yang menyimpang dari tujuan asal kenyataan akhbar dibuat.

    Beliau meluahkan rasa sedih diatas serangan-serangan peribadi yang dilakukan terhadap Rohaizat. Disamping itu, beliau turut meluahkan penyesalan telah dibabitkan sama di dalam usaha memburukkan Rohaizat.

    Baru Ogos 20hb hari Khamis lepas, beliau telah bercakap di atas pentas PKR kononnya membersihkan diri dari dikambinghitamkan berhubung dengan pembabitan bekas firma guamnya dengan Koperasi Pekebun Getah Pulau Pinang.

    Sidang akhbar hari ini agak anih dan pelik kerana Yusri seolah-olah menyesal menjadi sebab rakannya diburuk-burukkan. Beliau menyatakan pihak pembangkang bersalah melakukan serangan peribadi tetapi tidak menyatakan kesalahan pihak pembangkang.

    Setelah disoal bertubi-tubi, terungkai beliau adalah peguam yang menguruskan segala urusan perundangan Koperasi. Mereka boleh dianggap sebagai klien peribadinya.

    ReplyDelete
  7. Buat kenyataan kerana marah?

    Kenyataan ini agak pelik dan anih kerana Yusri seolah-olah mahu melakarkan dirinya sebagai seorang yang naif akan akibat dari membuat sidang akhbar di pejabat parti pembangkang.

    Apabila ditanya kenapa beliau perlu membuat sidang akhbar di pejabat PKR, beliau berkata kerana beliau tidak ada platform. Hairannya hari ini beliau boleh dengan sendiri mengadakan sidang akhbar di sebuah hotel jauh dari Pulau Pinang dan di Kuala Lumpur.

    Yusri menegaskan Rohaizat telah menyelesaikan masaalah dengan Koperasi dan pihak Koperasi telah menarikbalik tuntutan mereka. Perkara ini sepatutnya langsung tidak jadi isu. Apa yang terjadi sepatutnya, kata Yusri tidak jadi hukuman tetapi satu tauladan.

    Beliau juga mengakui bahawa beliau telah tampil ke hadapan sebelum ini kerana marah dan kecewa.

    Semasa difitnah oleh pembangkang pada hari pertama penamaan calun, Rohaizat telah menjelaskan beliau adalah mangsa keadaan dan akaun ini adalah akaun rakankongsi. Rakankongsi telah meninggalkannya dan membiarkan beliau menyelesaikan sendiri.

    Mengaku Koperasi pelanggannya

    Apabila diminta untuk mengesahkan beliau adalah peguam yang menandatangani perjanjian jual beli sebagai saksi, beliau memperakui. Beliau juga mengakui bahawa beliau peguam yang menguruskan hal ehwal undang-undang Koperasi. (Sila lihat perjanjian di bawah.)




    Bila ditanya adakah Koperasi tersebut 'fail' beliau, Yusri cuba menafikan dengan menyatakan Koperasi adalah akaun firma.

    Apabila dikatakan amalan firma-firma guaman adalah membagi-bagi fail antara peguam dan hanya beliau sahaja yang tahu dan berurusan dengan Koperasi, beliau tidak memberi jawapan yang jelas. Penafian beliau tidak cukup untuk menafikan kenyataan bahawa Koperasi adalah 'fail' dan akaun beliau.

    Baru menyesal kawan diburukkan?

    Yusri menyatakan beliau tidak ditawarkan ganjaran untuk tampil memberi kenyataan. Beliau memohon kesemua pihak bermuhasabah dan hentikan sengketa.

    Rayuan dan penyesalan Yusri agak lambat kerana beliau telah memberi peluru dan digunakan oleh pihak PAS untuk mengadakan kempen peribadi terhadap Rohaizat. Kempen peribadi telah mencapai tahap membabitkan perkahwinan Rohaizat.

    Agak lambat bagi Yusri untuk baru mengatakan Rohaizat seorang kawan, mengenali hati budinya dan anak jati Permatang Pasir yang boleh membawa perubahan yang baik kepada masyarakat setempat.

    Nama Rohaizat telah diburuk-burukkan di dalam pilihanraya Permatang Pasir. Isu-isu telah lari dan kedua-dua belah pihak telah berbalas serangan peribadi dan melampau calun.

    Adakah Yusri bertanggungjawab terhadap pembocoran perkara ini kepada pihak lain? Nampak sangat Majlis Peguam bersekongkol dengan Peguam Pro-Pakatan membantu menjadi perkara ini satu isu kempen.

    Adakah Yusri ikhlas dengan penyesalan dan mata hampir mahu melinangkan air? Yusri masih seolah-olah masih mahu memutarbelit untuk tidak mengaku tanggungjawab dan kesalahan dirinya sendiri?

    Mustahil Yusri tidak faham perkara peribadi dan tidak benar pun sanggup digunakan pembangkang untuk menjatuhkan lawan.

    KEHKEHKEHKEH TAKEBEER!!...TAKEBEER!!...TAKEBEER!!!..hic!...hic!...hic!!

    ReplyDelete
  8. Jin pun dah masuk Islam, bila BN nak buat hukum Islam.

    http://www.ziddu.com/download/6161429/JinMasukIslam

    ReplyDelete

, ,