October 22, 2009

Bekas tahanan ISA tidak layat terima 'anugrah', Bekas pegenayah 'rasuah politik wang' layak dalam semua hal dalam kerajaan UMNO


Bekas tahanan ISA tidak boleh diberi sebarang angrah, walaupun bekas tahanan itu sudah insaf dan jadi baik. Sebenarnya tahanan ISA ini tidak pernah dibicarakan. Dia ditahan atas dasar tuduhan sahaja, tuduhan nya pula tidak pernah dibuktikan benar. Jadinya tiada siapa yang tahu sama ada dia benar2 bersalah atau pun tidak.

Berbezapula dengan rasuah 'politik wang', jika seseorang yang sudah disahkan terlibat ianya masih boleh menerima sebarang anugrah dan berjawatan penting dalam pemerintahan negara.

Sebenarnya orang bekas rasuah politik wang lebih buruk laku dari seseorang bekas tahanan ISA. Rasuah politik wang sebenar nya memang RASUAH sebenar nya. Cuma UMNO sahaja anggap ianya sebagai kesalahan langgar etika parti.

Seseorang yang disah kan terlibat rasuah politik wang sebenarnya rendah akhlak dan tidak bermoral. Mengapa orang yang sedemikian pula boleh terima anugrah dan berjawatan pula dalam pentadbiran negara.

Ada pula  sifatkan memberi anugrah kepada bekas tahanan ISA sepagai memberi anugrah kepada 'perompak'. Jadi bagaimana pula dengan bekas 'banduan' rasuah politik wang?

Sila tuan2 dan puan2 yang bijak laksanan  memberikan pendapatan nya.

No comments:

Post a Comment

, ,