January 08, 2010

Isu 'Allah' merugikan UMNO - sebaliknya ia juga tidak menguntungkan PAS



Isu berkenaan 'Allah' ini akan bertambah rumit dan menggangu kestabilan keharmonian negara. Ianya tidak akan menguntungkan mana2 pehak. Sebalik nya akan mendatangkan kerugian sahaja.

Ada kemungkinan besar sokongan dari kaum bukan islam/melayu akan bertambah berkurangan terhadap BN/UMNO. Sebaliknya ianya juga akan mengurangkan sokongan orang Islam/melayu terhadap PAS.

Kedua belah pehak akan mendapat kerugian besar. Malang nya yang rugi besar ini ialah islam/melayu.

Jika BN/UMNO gagal mempertahankan kuasa nya pada PRU13 nanti, yang mengantikan tempat UMNO ini sudah pasti bukan PAS, - Pakatan Rakyat. Kuasa PAS dalam PR cuma lebih kurang 10% sahaja.

Yang pasti, penyokong2 PAS dan PKR akan bertambah berkurangan dari kaum melayu/islam.  Di kawasan majoriti bukan melayu, sudah pasti ianya akan diwakili oleh wakil bukan melayu. PAS dan PKR cuma berpeluang mewakili kawasan2 majoriti melayu. Sedangkan melayu/islam sudah ramai yang hilang kepercayaan nya terhadap PAS dan PKR.

Jika PR dapat berkuasa selepas PRU13 nanti, kita akan saksikan perubahan besar di pehak pembangkan. Majoriti kaum pembangkang adalah kaum melayu dari UMNO sahaja, kecewali seorang ahli bebas - YB Datok Ibrahim Ali sahaja.

Apa yang ternyata diatas ini cuma bayangan fikiran dari Nalapambu sahaja.

No comments:

Post a Comment

, ,