April 14, 2011

Sejarah Terengganu - PRU-10 tahun 1999 akan berulang lagi di Serawak




Terengganu tumpas ketangan PAS dalam PRU-10 tahun 1999 kerana ke engganan MB nya berundur setelah berkuasa selama 6 penggal. Banyak lagi sejarah yang telah bukti kan bahawa pemimpin2 tua yang sanggat degil ini akan akhirnya jatuh terguling juga - di guling kan oleh rakyat secara buruk atau pun secara terhurmat.

Presiden MIC juga telah terguling oleh rakyat. Baru2 ini pula Husni Mubarak juga telah di gulingkan oleh rakyat secara kasar. Kini Muamar Gadapi juga sedang bermati matian bertahan habis habisan kerana rakyat nya sedang giat berusaha mengulinkan nya.

Persoalan nya, mengapakah pemimpin2 tua ini sangat keras dan sangat berdegil tidak mahu berundur, sedangkan mereka semuanya sudah jadi kaya raya mengumpul harta dan wang ber bilion2 RM. Apa lagi yang mereka mahu tamak kan lagi.

Mengapa mereka tidak mahu ambil contoh seperti mantan PM TDM yang sudi berundur secara terhormat. Bukan kah dia terselamat dari apa2 segala tuduhan dan kejian dari rakyat walaupun semua maklum tahun beliau telah banyak mengumpul kekayaan.

Harus di ingat bahawa kebencian rakyat akan bertambah jika pemimpin2 tua ini memberikan berbagai alasan untuk melengah kan pengunduran nya. Apa juga alasan yang diberikan ianya tidak mungkin diterima oleh rakyat dengan begitu mudah.

Pasti PRN Sarawak kali ini akan memberi kejutan besar kepada pemimpin BN.

1 comment:

  1. hahahaha blog ni dah x jalan dah..setiap ramalanpun dah jauh meleset.kesiannya

    ReplyDelete

, ,