October 12, 2009

UMNO hanya boleh berkokok di Bagan Pinang sahaja.




Kemenangan UMNO di Bagan Pinang ada kemenangan RASUAH yang sangat memalukan Malaysia. UMNO memang sebuah parti yang mengamalkan dan sangat merestui RASUAH. Hasil kemenangan UMNO ini akan menambah buruk kan lagi image UMNO. Ini kerana seorang pemimpin yang telah di sahkan terlibat dengan RASUAH telah direstui dan di berikan kepercayaan memimpin UMNO.

Sebenarnya penyokong UMNO ini terdiri dari gulungan manusia yang berfikiran sempit tentang politik hinggakan mereka sanggup memilih dan menyokong calun yang tidak jujur sebagan pemimpin UMNO. UMNO akan dianggap sebuah parti yang merestui dan mengamalkan RASUAH. UMNO tidak akan boleh dipandang bersih sampai bila2 masa pun selagi masih ramai pemimpin2 nya yang terlibat RASUAH masih berada memimpin dalam UMNO.

UMNO sudah menjadi tercemar keseluruh dunia kerana mempunyai ramai pemimpin2 nya yang terlibat dalam RASUAH. UMNO menganggap RASUAH yang di amalkan dalam UMNO itu tidak salah dan mereka telah namakan "politik wang", sedangkan ianya sebenarnya RASUAH.

Pemimpin2 yang mengamalkan "politik wang" ini sebenarnya pemimpin yang tidak jujur dan amanah. Mereka berniat jahat dan busuk hati untuk menjatuhkan lawan nya sesama sendiri. Mereka juga akan menggalak kan amalan RASUAH dalam semua bidang pentadbiran negara. Malangnya UMNO telah terlibat secara total dalam RASUAH.

9 comments:

  1. pariA, memilih peliwat lebih mulia...

    ReplyDelete
  2. Nalapambu harus sedar dan kembali kepangkaljalan.

    Perjuangan bersama PR adalah perbuatan sia-sia dan membuang masa sahaja.

    PR tidak pernah berjasa walau sebesar kuman pun terhadap rakyat Malaysia.

    Yang pasti, segala kesenangan dan kemewahan yang kita nikmati hari ini adalah semuanya dari hasil kejayaan pemerintahan kerajaan BN.

    ReplyDelete
  3. kalau betul RASUAH...HERET dia ke mahkamah....cukup bukti pasti akan menerima hukuman....jangan pandai cakap je?.buat laporan polis.
    BENDA2 CAM NI YG BUAT AKU BOSAN DGN PEMBANGKANG NI.
    NAK BANGKANG ....BANGKANG BETUL2...JANGAN CAKAP X SERUPA BIKIN.

    ReplyDelete
  4. woi paria...estet mana marii...sini duduk sudah aman jangan kasi kacau...

    Lu punya lubang kunyit sangat hitam kalau tidak mesti kena liwat

    ReplyDelete
  5. askum..again aku nak bagi ulasan..sebelum ni majoriti kat bagan pigang berapa??skg majoriti kat bagan pinang berapa??jika anda pandai menilai,mengira,anda mesti tahu kan...berapa pertambahan undi yg BN peroleh??pertambahan undi tu dr mana kalu anda pandai berfikir??bukankah org2 yg sebelum ini mengundi pkr@pas@dap telah mengubah undi mereka kepada BN??(inilah sebab yg pasti kenapa pertambahan majoriti boleh berlaku)...

    kenapa dlm post anda kali ni hanya mengurai pasal penyokong BN yg kononnya menyokong rasuh??kenapa tidak mention org2 yg berubah undi2 mereka??kenapa ini berlaku??
    kerana paria2 pas@pkr@dap hanya pandai bercakap,hanya pandai mengutuk,memfitnah,tapi langsung tak menilai diri sendiri...berapa ramai ahli pakatan rakyat yg menerima rasuh??kenapa tidak diulas mengenai mereka??atau bila mereka rasuah,itu dikira fisabilillah???bila BN rasuah 2,3 org,dikira parti rasuah,parti jahat???ceteknya pemikiran anda...


    lastly,berfikir guna akal...bukan guna mulut...

    ReplyDelete
  6. Hidup umno hidup rasuah

    ReplyDelete
  7. anon:kesian kat ko yer...tak memahami...hahaha...takpe la,aku ubah skit yer ayat ko tu...hidup PAS@PKR....buat jahat masuk syurga gak...syurga kan dibawah telapak kaki atok nenek ko sume...hahaha....insaflah wei...

    ReplyDelete
  8. Tabuan berkata kenapa sembah batu.

    Saya yakin Nala boleh ceritakan tentangnya dalam WEB ini. Sebagai utk pengetahuan rakyat Malaysia.

    atau dalam komen WEB:
    bagan.pinang - Bloggers

    ReplyDelete
  9. salam semua,
    aku hadir sekadar memberi pandangan,
    dari insan y daif:)
    pertamenye,
    korg x rase ke y korg sekadar bercakap kosong?org bertumbk sekalipun xkan dapat mengubah perndirian masing2,nalapambu tetap pakatan,media cyber dan pelahoic ttp umno,percayala,kor xkan dpt ubah pendirian org y mmg da hardcore menyong parti mane2:D

    keduanye,
    berhentilah tuduh menuduh dan fitnah,
    korg sekadar menambah dosa diri masing2,xde sapey untung pon

    ketiga,
    byk lagi perkara y lebih penting y kene diutamakan,keruntuhan moral masyarakat sbg contoh..
    fikirkanla:D

    percayela,berdebatla smpi korg mati sekalipun,xde ape y korg dpt,sekadar melepaskan geram di hati,

    ReplyDelete

, ,