July 13, 2010

Harapan UMNO/BN semakin gelap - gaduh, gaduh dan terus bergaduh sama sendiri ~~~~~~

UMNO masih belum berubah, masih kekal di takuk lama. Sikap dan sifat pemimpin2 nya yang tamak dan gila kuasa tidak boleh diperbaiki lagi.

Sebenar nya perkara sebegini sudah memang ada dari zaman dahulu lagi, bezanya hari ini ianya semakin terserlah dan semakin 'ganas'. Pada zaman dulu 'pergaduhan ini di tutup dan disembunyikan - simpan dalam hati saja.

Ada banyak sebab mengapa puak2 UMNO ini bergaduh. Pergaduhan utama disebabkan berebut kuasa. Mengapa mereka sangat ber sungguh2 merebut kan kuasa?
Jawapan nya sangat mudah. - Bila sudah dapat kuasa, maka boleh pula kumpul harta kekayaan pula. Itu lah sebab nya mereka sanggup bergaduh merebut kuasa.

Keadaan ini semakin bertambah parah apa bila pemerintah umumkan ber bilion2 ringgit akan dibelanjakan pada setiap budget di umumkan. Mereka akan memastikan 'habuan' mereka tidak terlepas. Bagi yang belum pernah mendapat 'habuan' akan mencuba sedaya upaya untuk mendapatkan 'habuan'.

Yang sedang menikmati 'habuan' akan sedaya upaya mempertahan kan 'habuan' nya. Bagi yang belum mendapat 'habuan' akan ber mati matian cuba 'merampas' nya. Ini lah sebab utama mengapa puak2 UMNO ini terus bergaduh.

Dalam proses pergaduhan ini berbagai 'senjata' digunakan, senjata paling berkesan ialah RASUAH. Ini tidak boleh di nafikan lagi, ianya berlaku dari pucuk hingga ke akar umbi. Maka jadi nya perkara ini sudah berakar umbi - tiada kuasa dalam dunia ini yang boleh membaiki nya.

UMNO hanya boleh berubah jika ianya musnah dan hilang kuasa nya. Ini pasti akan terjadi pada PRU13 akan datang. Rakyat yang sedar pasti akan memberikan keadilan yang se adil2 nya kepada UMNO.

No comments:

Post a Comment

, ,