July 12, 2010

Kemaraan dan kekuatan Pakatan Rakyat sudah tidak boleh di sangkal lagi~~~~~

Satu ketika dahulu PAS cuma ujud di negeri2 atau kawasan majoriti melayu sahaja. Pada ketika itu ramai calun2 PAS yang akan hilang wang pertaruhan nya semasa PRU atau PKR di kawasan2 majoriti bukan melayu atau pun di kawasan majoriti melayu sendiri.

Pada pandangan UMNO, PAS cuma parti nyamok yang tidak ada apa2 kekuatan untuk menentang nya. Tetapi berlainan pula pada hari ini, PAS sudah muncul sebagai sebuah parti pencabar yang hebat bagi UMNO. UMNO tidak boleh lagi pandang ringan ketika berhadapan dengan PAS.

Kekuatan PAS ini sebenar nya terletak pada kehebatan dan ketokohan pemimpin2 nya yang bersikap jujur, telus dan amanah. Kesemua pemimpin2 PAS ini terdiri dari tokoh2 agama yang berpendidikan tinggi tentang agama Islam nya. Ajaran Islam yang tinggi inilah yang menjadikan pemimpin2 PAS ini di segani oleh sekelian rakyat, terutamanya yang beragama Islam.

Bagi kepimpinan UMNO kebanyakan nya cetek tentang ajaran Islam, paling malang tidak mahu pula ikut cara ajaran Islam - pada mereka rasuah, judi, hiburan dan lain2 adalah perkara biasa sahaja. Sekarang rakyat yang sudah sedar akan keburukan UMNO pasti akan memilih PAS sebagai ganti pemerintah negara.

Kini PAS sudah mendapat sokongan padu dari rakyat bukan melayu di Malaysia. Ketokohan Tuan Guru Nik Aziz memang tiada tandingan nya dengan mana2 pemimpin dalam UMNO. UMNO dan BN kena ber hati2 pada PRU 13 akan datang, tidak mustahil rakyat di Sabah dan Sarawak juga akan menyokong Tuan Guru kita.

No comments:

Post a Comment

, ,