July 12, 2010

Orang Malaysia tidak bijak macam orang Amerika

Orang Malaysia di sifat kan bodoh tidak mampu menilai mana yang benar dan yang mana tidak benar. Orang Malaysia lebih mempercayai fitnah dari kata2 yang benar. Seorang yang bertaraf menteri telah memberikan penilaian kepada tahap pemikiran orang Malaysia - Sangat rendah.

Beliau berkata bahawa orang Amerika tidak mudah terpedaya dengan kata2 fitnah jika di bandingkan dengan orang Malaysia. Nalapambu akui kebenaran kata2 menteri ini - Orang Malaysia memang 'bodoh' terutamanya melayu, suka berbuat dan dengar fitnah dan mudah pula mempercayai nya.

Itu sebab sekarang KDN akan tubuhkan J/K pemantawan berita2 yang berunsur fitnah. Dengan terujudnya J/K ini maka semua berita2 yang di terima ada lah benar se mata2 nya benar belaka. Maka Malaysia akan jadi negara yang pertama di dunia melapurkan berita2 yang benar sahaja.

Untuk memastikan ianya benar2 berjaya terlaksana, pertama kerajaan mesti membatalkan semua lesen2 akhbar parti pembangkan terutamanya Harakah. Mengenakan tindakan keras kepada semua bloggers yang di dapati bersalah menyebarkan article yang berbau fitnah.

Kerajaan sepatutnya tidak boleh dipersalahkan kerana tindakan nya ini, yang patut di persalahkan ialah kerana kebodohan orang Malaysia sendiri - SUKA MEMPERCAYAI BERITA2 FITHAN.

No comments:

Post a Comment

, ,