October 05, 2010

UMNO sudah sangat menghampiri ajalnya.

 Ini pun mesyuarat perwakilan PKR ke?

Apa juga strategi UMNO untuk melemahkan barisan kepimpinan PR ianya pasti akan menemui jalan buntu. Sekarang UMNO sedang gunakan e-media nya seperti TV, radio dan surat khabar untuk melemahkan sokongan rakyat terhadap PR. Malang nya semua tindakan bodoh UMNO ini telah gagal.

Pemimpin2 UMNO masih lagi kuno dan berfikiran sempit seperti dizaman tahun 50han atau 60han dulu. Mereka masih lagi berfikir bahawa rakyat bodoh dan mudah diperdaya dengan propaganda murahan mereka. Setiap hari TV bodoh BN siarkan berita2 tentang keburukan parti PR.

Propaganda bodoh terakhirnya ialah berkenaan wang ehsan di P Pinang dan mesyuarat pemilihan jawatan dalam PKR. Dalam episod pemulangan wang ehsan di P Pinang, UMNO berkata bahawa mereka tidak sedikit pun ada campur tangan, sedangkan kita saksikan pemimpin nya dengan muka tidak malu tunjuk kan wang yang mereka mahu pulangkan itu.

Sebenar nya wang itu bukan nya datang dari koceh rakyat miskin, kalau dah miskin mana boleh dengan senang keluarkan RM100 dengan segera untuk di pulangkan? Ini dah tentu ada baruwa yang kasi wang untuk di pulangkan. Perkara ini memang nampak di rancang siap dengan scrip dan pelakun untuk di rakamkan oleh TV. Kalau iapun wang itu haram, tak perlu lah buat heboh sangat. Pulangkan saja secara diam2 itu kan lebih baik. Wang itu dapat free bukan dengan titik peluh.

Adakah 'politik wang' yang diamalkan oleh pemimpin2 UMNO itu halal?

Kaum islam yang makan gaji dengan kerajaan atau suwasta juga perlu ingat bahawa adakah wang gaja yang dibayar itu semua nya dari sumber halal? Nala ada lihat ramai orang islam berkerja dikedai jula nombor ekor yang halal, adakah mereka ini akan pulangkan wang gaji mereka juga? Begitu juga dengan pekerja2 di kilang2 munuman keras, adakah gaji mereka ini halal juga? Pasarraya dan supermarket yang ada jual minuman keras juga tidak terkecewali, kerana ada ramai pekerja2 islam nya.

Sepatutnya pemimpin2 UMNO mesti beri amaran dan arahan kepada semua orang islam yang berkerja dengan firma2 yang ada kaitan judi, arak dan maksiat (hotel) perlu segera berhenti, kerana hasil pendapatan mereka ini adalah HARAM.

No comments:

Post a Comment

, ,