February 09, 2010

Kita cuma 'kalah' di mahkamah, kita tetap menang di hati rakyat

Mahkamah dengan secara adil nya sudah membuat keputusan nya bahawa Datok Zambry adalah MB yang  sah. Maka dengan ini sah dan nyatalah MB negeri Perak bukan dari sokongan se benar2 nya dari rakyat.

Majoriti rakyat negeri Perak sudah membuat keputusan nya dalam PRU 12 yang lepas untuk menyokong Pakatan Rakyat. Mengikut keputusan itu maka majoriti rakyat masih lagi berpehak kepada PR. Kecewali jika diadakan Pilihan Raya Negeri untuk menilai semula terhadap sokongan rakyat, sama ada sokong  PR atau BN.

 Cerita masa kecel dulu2:-
Semasa Nala bersekolah rendah dulu2, ketua darjah dipilih dengan cara murid dalam kelas mengundi siapa yang mereka fikirkan layak jadi ketua darjah. Jadi siapa yang dapat undi lebih tinggi akan jadi ketua murid dalam kelas. 
Bayangkan apa akan terjadi jika calun ketua murid yang dapat undi terendah dijadikan ketua murid juga.

Sudah pasti ketua murid yang undi kurang yang dijadi kan ketua murid akan tidak dihormati oleh murid2 dalam kelas itu. Nampak nya apa yang sedang berlaku di Perak ini tidak mungkin akan dapat mententeramkan rakyat jelata nya selagi DUN tidak di bubar dan satu mandat baru perlu dibuat.

Datuk Zambry MB yang tanpa majoriti undi dari rakyat harus sedar akan perkara ini, beliau patut mencadangkan supaya bubarkan DUN demi menjaga nama baik pemimpin dan negeri Perak.

Ada berani ka YB MB Perak yang sah bubarkan DUN Perak dengan segera.

1 comment:

  1. hahaha.. lawak la ko ni... terus kan jer la dengan ayat2 menyejuk kan hati tu...

    ReplyDelete

, ,