July 22, 2010

Kedudukan Pakatan Rakyat ternyata bertambah mantap.



Ternyata Pakatan Rakyat semakin mendapat sokongan dari rakyat yang telah sedar. Walau pun UMNO nampak lebih mendapat sokongan dari kaum melayu, malang nya kaum bukan melayu pula sudah hilang minat nya terhadap parti2 komponen BN seperti MCA, Gerakan dan MIC. BN pasti akan menghadapi masalah pada PRU-13 kerana hilang sokongan dari kaum bukan melayu.

Sebaliknya kedudukan PR semakin mantap kerana disokong padu oleh bukan melayu. Dengan adanya pula sokongan dari kaum melayu dari PKR dan PAS, pasti PR tiada masalah menghadapi PRU-13 akan datang. Kekuatan PAS sudah tidak boleh di sangkal lagi kerana telah di sokong oleh kaum bukan melayu/islam.

Perjuangan PAS selama ini tidak sia2. PAS sudah pasti akan menjadi pengganti UMNO untuk membela kaum melayu/islam. Pada PRU-13 akan datang ada  kemungkinan PAS akan memerintah beberapa buah negeri lagi seperti Terengganu, Perlis, Pahang, N Sembilan dan Johor dengan bantuan DAP dan PKR.

PAS jangan mudah terpengaruh dengan kerajaan perpaduan. PAS harus berdiri teguh dengan pendirian nya untuk menentang BN hingga keakar umbi. Sekarang masanya sudah tiba, teruskan perjuangan PAS, kaum bukan melayu/islam pasti akan terus berdiri teguh dibelakang PAS.

Sabah dan Sarawak, talian hayat BN semakin bertambah genting. Ianya pasti akan terputus pada PRU-13 akan datang. PRK Sibu telah membukti bahawa kaum bukan melayu di Sabah dan Sarawak sudah mula tinggalkan BN. Semasa berkempen, BN telah menggunakan semua senjata cangeh yang di miliki nya, malangnya tumpas juga.

Sehingga kini BN masih bermasalah. MCA, MIC, Gerakan dan PPP masing2 bermasalah sendiri. Sedangkan UMNO sendiri juga bermasalah. Mampukah BN berhadapan dengan PR pada PRU-13 akan datang sedangkan memikul masalah yang berat.

7 comments:

  1. Khir Toyo pernah cakap besar di Selangor pada Pilihanraya lepas dan kerajaan yang di pimpin beliau kalah. Dan kini Pakatan Rakyat mula bercakap macam Khir Toyo. kita tunggu dan lihat, sejarah tak pernah tipu.

    ReplyDelete
  2. cit pigidah.. dapig mmg la kalau dah kongker malaysia, pas akan diterajang jer.. x caya tgk la nnti.. ceh.. insafla..(HIDUP ISLAM, HIDUP MELAYU INI ADALAH TANAH TUMPAH DARAHKU..)

    ReplyDelete
  3. UMNO pasti tidak akan terdaya mempertahankan kuasanya tanpa sokongan dari kaum bukan melayu.

    Sekarang UMNO cuba pujuk PAS untuk bantu nya. Sudah pasti PAS 100% akan menolak nya. Kerana PAS sudah mendapat sokongan padu dari bukan melayu.

    Jangan ambil hati sangat kerana ini politik, siapa dapat sokongan dia lah akan berkuasa.

    Ribuan Terima Kasih keatas kunjungan tuan2 semua.

    ReplyDelete
  4. kahkahkah oleh kerana cina nmpk lbih berkuasa maka selamat la org melayu duduk di bwh kelengkang apek2 celanat

    ReplyDelete
  5. bodo tak habis2 tuan punya goblog ni. baik tuka gmbar cacing krawit laaa wuakakakakakakak

    ReplyDelete
  6. Wa ada sense la ini bukan blogger Melayu!. Ini blogger ular, pambu... pambu...pambu...

    Tak caya baca dia punya profail.

    ReplyDelete
  7. kedudukan pakatan rakyat bertambah mantap? gileke koni, pakatan sedang menuju kehancuran buat-buat tak tahu pulak, pakatan segera tak ade vision takde kerjasama masing-masing hanya tumpang menumpang untuk menang pilihanraya je lepas tu bergaduh masing=masing nak kedudukan dan kuasa nanti rakyat yang jadi mangsa terutama melayu yang bingai lagi pelupa

    ReplyDelete

, ,