February 10, 2010

MB Perak berkuasa dengan bukan dari mandat rakyat

Kerajaan Barisan Nasional negeri Perak berkuasa dengan tidak mendapat sokongan majoriti dari rakyat. Belum pernah berlaku di mana2 juga di negara yang amalkan demokrasi di pimpin oleh pemimpin yang TIDAK mendapat undi majoriti dari rakyatnya.

Walaupun MB dari Barisan Nasional ini sudah di kira sah, ianya tetap tidak mendapat sokongan majoriti dari rakyat. Majoriti rakyat negeri Perak menyokong Pakatan Rakyat untuk memimpin negeri Perak. Ini telah terbukti pada PRU 12 yang lepas. Mandat rakyat ini masih berkuat kuasa selagi tidak di ada kan PRU negeri yang baru.

Sebenarnya MB negeri Perak hari ini, berkuasa tanpa sokongan majoriti dari rakyatnya. Majoriti rakyat negeri Perak masih lagi menyokong Pakatan Rakyat.

Kerajaan BN negeri Perak 'seperti telur di hujung tanduk', bila2 masa saja boleh tumbang. Kita tunggu saja kalau2 ada pemimpin nya yang menerima panggilan tuhan, sudah pasti kita akan dapat rebut semula. Paling senang kita cuma tunggu PER 13 nanti, pada masa itu kita akan ajar cukup2 mereka ini.

1 comment:

  1. Hahahaha....
    korang taknak nyalakan lilin ker?
    Muahahaha...!!!

    ReplyDelete

, ,