April 26, 2010

Kemenangan yang memalukan bagi BN, kekalahan yang membanggakan bagi PR.

Setelah di umumkan keputusan PRK P94 Hulu Selangor, semua stesen TV berkokok dengan kegembiraan diatas kemenangan besar BN. Sebenarnya BN tidak menang, malahan kalah lebih teruk dari PRU yang lepas2, terutamanya pada PRU 2008.

Sepatutnya BN renungkan kembali tenyang sejarah PRU yang lepas2, adakah BN bertambah di sokong oleh rakyat? Adakah majoriti kemenangan BN telah bertambah setiap kali PRU atau PRK yang di menangi nya? Kalau lah jawapan nya TIDAK, makan BN harus sedar bahawa parti nya itu akan berkubur tidak lama lagi.

Untuk renungan pencacai2 UMNO yang mendungu selama2 nya :-
Pada PRU 2004 majoriti BN ialah 14,483 tetapi kini cuma tinggal 1,725 sahaja. Apakah maknya nya ini? Bukan kah BN itu sudah hampir masanya untuk dikuburkan?

BN memang mendungu, dengan majoriti 1,725 sahaja sudah bersorak menyatakan bahawa sokongan rakyat terhadap BN sudah kembali pulih. Sedangkan kaum cina masih lagi tidak menyokong MCA. Sokongan kaum india pula se mata2 kerana calun nya kaum india, jika tidak, pasti kaum india juga TIDAK akan menyokong BN.

Inilah perkara penting yang si dungu2 UMNO ini harus fikirkan, bukan nya bersorak dan bergembira diatasa kemenangan yang sekumit itu. Sokongan lebih dari 23,000 penyokong PR di kubu kuat BN ini sangat menggerunkan pemimpin2 atasan BN. Kalau tak caya tanya kan kepada PM itu sendiri. Jangan risau, 23,272 sokongan ini pasti akan bertambah bilangan nya menjelang PRU13 akan datang.

2 comments:

  1. MASUk bakul anggkat sendiri ,bila bagi menang tidak pandai buat kerja dan tidak amanah ,bila BN kalahkan mula buat fitnah yang sedar diri sendiri pun disaluti najis kotor dan bercitarasa peliwat...pegikut pkr dan pro pas yang pak turut dan ikut gambaran luaran org berkopiah awak bekopiah anwar dan nik fitnah awak ikut turuk memfitnah..lain tak tahu

    ReplyDelete
  2. DAJAL Zaid mula masuk FELDA rakyat felda kena bersedia dan hati hati..kerajaan di langgit nik aziz tidak mampu menghalang tetapi akan memberi sokongan supaya rakyat felda hancur tanah yang diberi kepada melayu dahulu mereka pkr akan sedia buat kira kira nak jual jika ada berjaya kelak.

    ReplyDelete

, ,