December 06, 2009

Tuan Guru Nik Aziz - Seorang tokoh yang sangat hebat - dari segi politik dan agama. - Awas 'Doa' Tuan Guru!


Kehebatan Tuan Guru memang tiada bandingnya pada mana2 ahli politik melayu yang ada pada hari ini. Kehebatan nya dipandang tinggi bukan sahaja dikalangan kaum melayu yang beragama Islam, tetapi beliau juga dipandang hebat oleh kaum2 lain yang bukan beragama Islam.

Kita tidak ada dengan kaum bukan Islam pernah mencacai cerca tentang tuan Guru ini. Tetapi malang nya ramai juga orang melayu yang beragama Islam dari parti UMNO mengutuk dan mencerca Tuan Guru yang sangat mulia ini.

Adakah ilmu agama orang2 yang mencerca Tuan Guru ini ilmu agama Islam nya lebih tinggi dari Tuan Guru? Sebenarnya orang2 yang mencerca Tuan Guru ini telah menghina dan mencerca agama nya sendiri. Mereka terlalu cetek tentang agama nya sendiri.

Saya kagum dengan sifat2 Tuan Guru ini kerana kesabaran nya. Walaupun beliau telah dicerca sebegitu buruk beliau tidak ambil kesah dan beliau tetap di sanjung dan di hormati oleh semua kaum kecewali orang2 UMNO.

Berkenaan 'doa' Tuan Guru yang sangat hangat dipertikaikan oleh pencacai2 UMNO ini Nala ingat ianya cuma sebagai amaran peringatan kepada UMNO yang sangat sombong dan bongkak. Amaran ini perlu di insafi dan diambil iktibar oleh pencacai2 UMNO supaya jangan terlalu sombong dan bongkak.

Sebalik nya dengan timbulnya isu 'doa' ini, ianya telah menambahkan lagi publisiti dan populariti nya pada hari ini dan akan datang. Nala haraf pencacai2 UMNO akan terus mencacangkan isu 'doa' di teruskan.

Ingat bahawa Tuhan melindungi orang yang baik dan taat kepadanya, tetapi tuhan akan murka kepada orang yang sombong dan bongkak serta lupa diri.

2 comments:

  1. Sebenarnya ramai Orang Melayu yang mengaku Islam tetapi gagal mengenali Islam itu sendiri.

    ReplyDelete
  2. moga Allah memberi petunjuk kepada orang-orang yang benar !!

    ...siapalah kita untuk menentukan tahap dan darjat agama sesaoang itu

    ReplyDelete

, ,