December 15, 2009

Sekali lagi BN kalah teruk - dalam Dewan. dengan majoriti 3 undi sahaja.


BN sudah hampir dapat ditewaskan oleh pejuang2 PR dalam Dewan semasa meluluskan bajet 2010. Semasa undian dijalan kan BN hampir tewas dengan majoriti 3 undi sahaja.

Nala sedikit kecewa kepada MP2 PR yang tidak hadir pada masa itu, jika semua MP PR ada hadir pasti BN menerima 'kemaluan' yang sangat besar. Apa tidaknya, kerana semua MP2 dari BN itu, terutamanya MP dari UMNO semua nya sudah kaya raya, banyak harta wang ringgit berjuta2. Itu sebab mereka ambil tak kesah saja tentang apa yang akan berlaku pada BN.

Nala sangat gembira pula kerana inilah tandanya BN/UMNO akan tumbang pada PRU13 nanti. Apa yang telah berlaku dalam Dewan telah gambarkan kelemahan dan keburuk kan BN/UMNO.

Sekarang MCA, MIC, PPP dan Gerakan sedang dilanda ber bagai2 masalah yang tidak boleh diselesaikan. UMNO juga tidak terkecuwali dalam dilanda masalah, terutamanya dalam sayap Pemuda nya.

Sayap Pemuda UMNO sudah terbahagi kepada dua atau tiga kumpulan. Satu kumpulan sokong Khairy Jamaluddin, satu sokong anak TDM dan satu lagi sokong Khair Toyo. Kumpulan2 ini semua nya sedang bermusuhan antara satu sama lain.

Sebenarnya pergolakan dalam UMNO lebih teruk dan lebih buruk dari parti komponen nya seperti MCA, MIC, PPP dan lain2, cuma dalam hal UMNO ini semua media kerajaan sudah 'boikot' tak boleh siarkan dalam mana2 media.

Sebagai ganti untuk melindungi hal2 buruk BN/UMNO, semua media2 ini hentam parti lawan sahaja. Sekarang setiap hari dan masa, media yang pro kerajaan ini sentiasa mem buruk2 kan Parti Pakatan Rakyat terutama nya PAS dan DAP.

Nasib baik semua rakyat sudah faham dan tahu dengan hal yang sebenarnya. Rakyat sudah bosan dan hilang kepercayaan terhadap BN/UMNO. Pasti Pakatan Rakyat akan berjaya tumbangkan BN pada PRU13 akan datang.

1 comment:

  1. dey macha

    dah kehabisan modal ke ?

    nice try 'hampir2 dapat ditewaskan' apa2 pun tewas. yg pasti mp pkr memang gampang.

    ReplyDelete

, ,