December 21, 2009

UMNO 'rampas kuasa' Parti Gerakan di P Pinang untuk tumbangkan kerajaan DAP



Tanda2 BN/UMNO semakin hancur sudah nampak jelas dan terlalu nyata. 

Tindakan YB Datuk Seri Dr.Ahmad Pengerusi Badan Perhubungan UMNO P Pinang anggap Gerakan sudah tiada lagi mempunyai sebarang kuasa di P Pinang. Gerakan dan MCA atau MIC sudah kehilangan semua wakil nya pada PRU12 yang lepas. Kini cuma tinggal parti UMNO sahaja yang mewakili P Pinang.

Sebenarnya anggapan Datuk itu memang 100% benar dan betul. Kerana Gerakan, MCA dan MIC sudah TIDAK mendapat sokongan lagi dari kaum cina dan india.

Harapan untuk Gerakan, MCA dan MIC untuk pulih semua dan diterima oleh kaum cina dan india memang TIADA lagi. Kaum cina dan india 100% sudah hilang kepercayaan nya kepada BN/UMNO, itu sebab P Pinang jatuh ketangan DAP.

Kalau pun YB Datuk Ahmad Zahid berjaya 'merampas' P Pinang dari tangan Gerakan, harapan untuk BN/UMNO berkuasa semula adalah sangat tipis (mungkin O) sahaja. Ini kerana DAP bukan sahaja disokong penuh oleh kaum cina dan india, tetapi DAP juga sudah mendapat sokongan dari kaum melayu dari PKR dan PAS.

Cetusan minda dari YB Datuk Ahmad Zahid untuk 'merampas' P Pinang dari Gerakan cuma satu donengan sahaja.

4 comments:

  1. kenyataan TUN SAMBHATAN...

    Di negeri mana di dalam dunia ini bangsa-bangsa yang mendatang diterima baik menjadi warganegaranya beramai-ramai.Beliau menegaskan bahawa hanya negara ini sahaja di dalam dunia ini telah memberi segala kemudahan kepada semua bangsa yang mendatang di sini menjadi warganegaranya.

    Pemimpin-pemimpin Melayu di sini dalam tahun 1957 dahulu memberi segala kemudahan kepada bangsa-bangsa asing di sini menjadi warganegara di sini.

    “Ini amat bodoh sekali kerana adanya lebih ramai bangsa-bangsa asing (khususnya Cina dan India) menjadi rakyat di sini, tentu sukar bagi orang-orang Melayu di sini hendak menguasai bangsa-bangsa lain itu.

    “Jika benar mereka hendak menguasai bangsa-bangsa asing di sini, mereka dengan mudah sahaja berbuat demikian dalam tahun 1957 dahulu dengan tidak memberi kemudahan untuk bangsa-bangsa asing menjadi warganegara.

    Beliau menerangkan bahawa sungguhpun orang-orang Melayu telah bermurah hati menerima baik bangsa-bangsa asing, tetapi sekarang ini mereka itulah (Melayu) golongan bangsa yang termiskin sekali.

    Datuk Sambanthan bertanya: “Siapa yang memiliki bandar-bandar dan gudang-gudang serta ladang-ladang di sini. Adakah gudang-gudang dan ladang-ladang ini dimiliki oleh orang-orang Melayu?” (Berita Harian: 25.6. 19650)

    ReplyDelete
  2. Ada kewajaran untuk UMNO pegang jawatan Pengerusi BN Pulau Pinang kerana UMNO mempunyai 11 kerusi DUN manakala Gerakan tiada satu pun.

    ReplyDelete
  3. Jawatan Ketua Menteri bukannya hak turun-temurun atau hak seumur hidup kepada mana-mana individu mahu pun parti, maka adalah tidak salah permintaan yang dibuat Umno Pulau Pinang itu dipertimbangkan, SO WHAT's THE PROBLEM?

    ReplyDelete
  4. The problem is that our PM and TPM are very pengecuh. Sangat takut sama itu UGUTAN. Satu kali MCA, MIC atau Gerakan ugut, mesti kincing punya.

    ReplyDelete

, ,