March 12, 2010

BN/UMNO diambang kemusnahan

Inilah yang sangat digeruni oleh UMNO - penyokong SETIA PR

PAS mempunyai ramai penyokong nya seperti ini. Penyokong yang sanggup berjuang se mata2 untuk parti. Penyokong2 seperti ini tidak pernah menghafarkan apa2 balasan dari parti sebalik nya mereka sanggup berkorban apasaja untuk parti.

Perjuangan rakyat seperti ini langsung tidak terdapat dalam UMNO. Penyokong2 UMNO hanya terdiri dari manusia yang pentingkan kebendaan dan wang ringgit sahaja. Mereka cuma sanggup berkerja untuk parti walaupun dilemparkan sekupang dua. 

Dari peringkat paling tertinggi hingga keperingkat paling pariah semua ahli UMNO ini mementingkan wang sahaja. Itulah sebab nya UMNO sudah menjadi sebuah parti yang tidak boleh lari dari RASUAH.

Bagaimana UMNO boleh nafikan hal pemimpin2 yang terlibat rasuah. Sudah memang terbukti sah masih ada ramai lagi pemimpin2 UMNO yang amalkan rasuah memegang jawatan penting dalam UMNO.

UMNO sudah tidak boleh sorok kan lagi segala kepincangan nya - rakan2 parti komponen nya yang bermasalah besar, penghijrahan kaum bukan melayu kedalam PR dan krisis dalaman UMNO itu sendiri.

Kini UMNO cuba timbulkan berbagai masalah pula kepada pehak parti lawan nya iaitu PR. Masalah pertama yang ditimbulkan ialah berkenaan DSAI. Sedaya upaya UMNO mesti binasakan DSAI terlebih dahulu. Kedua nya membeli atau lebih jelas merasuah ADUN/MP Pakatan Rakyat. 

Malangnya UMNO masih lagi GAGAL memecahkan benteng sokongan dari penyokong2 PR. Walauapa pun tindakan yang dilaku kan oleh UMNO untuk memecahkan benteng ini, ianya tetap gagal. Sokongan rakyat terhadap PR semakin bertambah kuat.

Tidak boleh di nafikan juga bahawa setiap perhimpunan atau ceramah yang dianjurkan oleh PR ianya telah mendapat sambutan yang sangat besar. Sehinggakan UMNO terpaksa gunakan pasukan keselamatan membantu mereka. Sokongan rakyat yang sangat memberangsangkan ini lah yang sangat meng gerunkan UMNO.

Berbagai tekanan telah dilakukan terhadap parti lawan, sebaliknya tekanan ini lah yang telah memperkasakan PR.

No comments:

Post a Comment

, ,